Sta op voor de zorg - Amsterdam, here we come !!

29 mei 2013

Sta op voor de zorg - Amsterdam, here we come !!

Op zaterdag 8 juni is er een grote demonstratie voor behoud van goede thuiszorg.
Van 12.00u - 15.00u in het Oosterpark in Amsterdam met livemuziek en prominenten. Natuurlijk zijn Emile Roemer en Renske Leijten er ook.
Aanmelden voor gratis busvervoer kan door een email te sturen naar 8juni@sp.nl of via www.strijdvoorthuiszorg.nl
Protesteren heeft zin. Dankzij de demonstratie van 6 april in Den Haag ligt er nu een zorgakkoord op tafel waar de scherpe randjes vanaf zijn.
Strijd voor thuiszorg

Aanvankelijk zouden 100.000 banen in de zorg verdwijnen, dat is in het zorgakkoord terug gebracht naar een verlies van 50.000 banen. Maar met halvering van de thuiszorg komen veel ouderen, gehandicapten en chronisch zieken straks zonder hulp te zitten. Het kabinet wil naast het halveren van de thuiszorg dat mensen die beperkt zijn in het zelfstandig wonen langer thuis blijven wonen en verzorgd worden door familie of buren. En dat in een maatschappij die eist dat we langer doorwerken en dat vrouwen zich schuldig moeten voelen als zij niet fulltime werken. De regering komt niet met oplossingen maar schuift het probleem naar de gemeenten, die met minder geld meer zorgtaken krijgen.
Blijf niet mokkend aan de kant staan en laat je protest horen. Op 10 juni debatteert de Tweede Kamer over de zorgplannen. Laat op 8 juni jouw stem horen en sta op voor de zorg. Goede zorg is goud waard.