Gemeenteraadsverkiezingen 2014

Een schone toekomst is CO2 neutraal

Goirle moet als groene gemeente verantwoordelijkheid nemen voor generaties die na ons komen. We zetten in op een duurzaam energiebeleid en streven naar gebruik van LED verlichting daar waar mogelijk en duurzame energiebronnen zoals zonne-energie. De gemeente stimuleert burgerinitiatieven voor het bouwen van gezamenlijke groene energieopwekking. De gemeente geeft het goede voorbeeld, bijvoorbeeld met groene daken op gemeentegebouwen. We voeren een milieuvriendelijk afvalbeleid. Indien er elders voorstellen worden gedaan die een bedreiging vormen voor ons milieu in de regio dan geven we als gemeente een krachtig signaal. Zo heeft onze gemeente dankzij 2 moties van de SP zich uitgesproken tegen opslag van kernafval in Brabantse bodem en tegen (proef) boringen naar schaliegas. We staan open voor nieuwe ontwikkelingen en technieken die meer rendement voor het milieu opleveren.

Daarom wil de SP: Vervuilende bedrijven buiten de deur houden. Projecten voor duurzame energie opwekking stimuleren. Dat de gemeente het goede voorbeeld geeft door gemeente gebouwen klimaatneutraal te bouwen en gebruik van groendaken. LED verlichting op straat. Boren naar schaliegas geen kans geven.