Gemeenteraadsverkiezingen 2014

Mooi en gevarieerd groen

Groen draagt bij aan een prettige woonomgeving en bevordert gezondheid en welzijn. Een van de voordelen is dat groen contact met fijnstof reduceert. De SP wil een gevarieerde groenvoorziening met meer kleur en aandacht voor biodiversiteit. Wonen in het groen is aantrekkelijk .Het groene visitekaartje van Goirle moet niet alleen gedragen worden door een groen buitengebied maar ook door een groen binnengebied. Zo kan Goirle zich met recht profileren als groene gemeente.

Goirle heeft een actief B-team dat zich inzet voor kwaliteit in het groen en mensen bewust maakt van het belang van natuur. Met de expertise van het B-team had onze gemeente geld kunnen besparen op het nieuwe groenstructuurplan dat nu 16.000 euro heeft gekost. De SP heeft vertrouwen in de deskundigheid van het B-team en vindt dat we kansen moet benutten door het B-team meer te betrekken bij 'groene plannen'.

Daarom wil de SP een kleurrijke groenvoorziening en het B-team meer betrekken voor kwaliteit in het groen.