Rem op Goirlese woningbouw

23 januari 2010

Rem op Goirlese woningbouw

Volgens de provincie mag Goirle nog maar 1450 woningen bouwen, in plaats van de 1998 die in de pijplijn zitten. Dit staat te lezen in het Brabants dagblad. Dan schieten mij een aantal gedachtes binnen; De noodzaak om het sportpark te verplaatsen is verdwenen. Het is niet meer nodig om de Turnhoutse baan over te nemen en daar een dure rotonde aan te leggen. (die zak geld die de provincie er bijlevert brengt echt geen 5% rente op) dat is weer een molensteen minder om onze nek.

Het Kloosterplein kan ook in de kast, want wethouder van Eijkeren dacht die miljoenen die het zou gaan kosten uit de opbrengst van grondverkopen te halen. Het bevreemdt mij trouwens dat ondanks bijna alle politieke partijen aan gaven voorlopig te gaan voor een sobere uitvoering van het plein, er toch opdracht is gegeven voor een ontwerp. Weer duizenden Euro’s in het putje!
Maar dan de keus van het college nu er minder gebouwd mag worden; geen starterswoningen op de parkeerplaats in de Bergstraat. Hoezo niet? Daar is juist een tekort aan. Bouwen voor de Tilburgse woningbehoefte. Waarom?
Binnen het college is 1 persoon woonachtig in Tilburg, ondanks lang zoeken heeft die nog steeds niets kunnen vinden. Bouw daar 1 woning voor, maar geef eerst voorrang aan onze burgers. Met name in Riel, daar is al 6 jaar niets gebeurd!