GEEN BETON IN DE GROENE LONG

8 april 2007

GEEN BETON IN DE GROENE LONG

De SP-Goirle voert aktie voor behoud van de groene long in de Hellen

De gemeente Goirle heeft plannen om in de Hellen een Brede School te ontwikkelen .Daarnaast wil de gemeente het gebied rondom de school sociaal veiliger maken.
Wat is echter de prijs die de Hellen daarvoor moet betalen?Als het aan de gemeente ligt moet de Hellen een flink stuk van haar Groene long inleveren.

Er zijn plannen om achter de Frankenhal, en achter de Dieze o.a woningen te bouwen , ook op de locatie van de voormalige school de Fonkelsteen zullen huizen gebouwd worden. Het gaat in totaal om 50 tot 80 woningen.Natuurlijk zullen er ook parkeerplaatsen en toevoerswegen aangelegd moeten worden.De Groene Long zal hierdoor ingrijpend en blijvend veranderen. Een waardevermindering voor de hele Hellen, de Groene Long is immers mede bepalend voor het karakter en de kwaliteit van de wijk.

De Groene Long geeft niet alleen uitstraling aan de wijk, maar zorgt ook voor sociale kontakten binnen de wijk.Vooral in de zomermaanden nodigt deze open plek uit tot tal van aktiviteiten, zoals voetballen, tennissen, joggen, luieren, de hond uit laten en niet te vergeten het fietscrossen van de HellenTrails.
Jong en oud vindt hier ontspanning en ontmoeten elkaar.
In een maatschappij waarin mensen vereenzamen, en we kinderen meer willen laten bewegen moeten we zuinig zijn op unieke plekken zoals de Groene Long.
Laten we zorgen dat kinderen in de toekomst ook nog een speelplek hebben.

Bij de opzet van de Hellen stonden ruimte en groen, en winkel-en schoolvoorzieningen als kernkwaliteiten van de wijk centraal.
Amper 2 decenia na de start van de Hellen verdween de winkelvoorziening.
Nu 10 jaar later wil de gemeente het bestemmingsplan wijzigen om in de Groene Long te gaan bouwen.
Opnieuw een waardevermindering van de wijk.
De SP-Goirle vraagt zich af wat er van de kernkwaliteiten van de Hellen straks nog over blijft, en vindt dat er niet gebouwd moet worden in de Groene Long.
Steun daarom onze aktie :geen beton in de groene long !!!

Stuur een mailtje met de tekst: GEEN BETON IN DE GROENE LONG
Onderteken deze tekst met uw naam en uw volledige postadres.
Stuur de mail naar goirle@sp.nl

Iedereen uit Goirle mag reageren, dus ook mensen van buiten de Hellen die zich zorgen maken om het groenverlies in ons dorp.[ als u samen op 1 adres woont, mail dan ieder afzonderlijk ]
We hopen op heel veel mails, de SP-Goirle zal ze gezamelijk aan de gemeente aanbieden.
Alvast bedankt voor uw steun.
SP-Goirle