Thuiszorg actie ook in Goirle!

23 augustus 2007

Thuiszorg actie ook in Goirle!

De kranten hebben er de afgelopen weken mee vol gestaan: duizenden thuiszorghulpen moeten vrezen voor hun baan en moeten ervoor vrezen dat ze in de toekomst tegen veel slechtere arbeidsvoorwaarden (alfahulpconstructie) aan het werk worden gezet. Dit is het gevolg van de invoering van de Wmo (Wet maatschappelijke Ondersteuning) die gemeenten ertoe aanzet de huishoudelijke verzorging zo goedkoop mogelijk in te kopen.

Staatssecretaris Bussemaker heeft nietszeggende afspraken gemaakt met de werkgevers, vakbonden en gemeenten en 20 miljoen euro beschikbaar gesteld om personeel voor de zorg te behouden. Dat is niet om de ervaren mensen te behouden voor de thuiszorg, het voorkomt de ontslagen niet en het voorkomt niet dat het personeel onder druk wordt gezet slechtere arbeidsvoorwaarden te accepteren. Tijd voor protest, tijd voor actie! Zeg JA tegen goede thuiszorg en NEE tegen duizenden gedwongen ontslagen!

Wat gaan we doen?
Vorige week zijn we gestart met het digitaal steun verwerven voor dit protest via www.zorggeenmarkt.nl Zorg Geen Markt is een initiatief van SP-Kamerlid Agnes Kant en een vijftigtal mensen die in de zorg werken. Inmiddels hebben meer dan 10.000 mensen die in de zorg werken zich aangesloten. Zij verzetten zich tegen de steeds verder doorgevoerde marktwerking in de zorg. Lees het manifest op www.zorggeenmarkt.nl.