Een foute week

28 februari 2010

Een foute week

Afgelopen week was de week van de foute film. Er werden op Nederland 3 films uitgezonden die allemaal bekroond waren met een prijs voor de slechtste film. Dat roept natuurlijk een vraag op: waarom een film uitzenden die zo slecht is dat niemand hem wil zien? Het antwoord roept nog meer vragen op: omdat we er massaal naar kijken. Ook het nieuws in onze gemeente roept veel vragen op.

Zo werd deze week bekend gemaakt dat het ontwerpbureau Lubbers het globaal ontwerp voor het Kloosterplein pas na de verkiezingen kan presenteren. Het hele circus rond het Kloosterplein gaat dus gewoon door. Voor de SP is het klip en klaar: we hebben geen poen voor een plein van 8 miljoen.
Verder werd bekend gemaakt dat de gemeente stopt met het ontmoedigingsbeleid tegen het parkeren van fietsen op de Hovel. Het college van B en W kan geen redelijke manier vinden om het probleem aan te pakken. De 500 labels die op de verkeerd geparkeerde fietsen zouden worden gehangen gaan de versnipperaars in. En de advertentiecampagne waarin we werden gewezen op de stalplaatsen (u weet wel, de blauwe beugels) is stopgezet. Bij de ontwikkeling van de Hovel heeft de SP steeds gewezen op het feit dar er geen rekening gehouden werd met fietsers. Maar voor de gemeente moest en zou de auto voorrang krijgen.
Naast de Hovel is het pand ‘De Avonden’ gesloopt. Er moet nog wat puin geruimd worden en dan is het weg. Verdwenen, het komt nooit meer terug. De hoek Kalverstraat – Tilburgseweg wordt volgebouwd en voor de Avonden was persé geen plaats. Dus weer een stukje Goirle verloren. Woensdag 3 maart mag u gaan stemmen. Als u een andere film wilt heb ik een advies voor u. Stem woensdag op een partij waar u donderdag ook nog wat aan hebt:de SP!