Handschoenen actie SP-Goirle groot succes

18 september 2011

Handschoenen actie SP-Goirle groot succes

Zaterdag 17 september kwam de SP-Goirle in actie voor de mensen van de sociale werkplaatsen. Het kabinet VVD/CDA wil hard bezuinigen op mensen die een beschutte werkplek nodig hebben, tienduizenden van deze mensen zullen in een uitkering belanden, zonder toekomst perspectief, gedoemd tot uitzichtloze armoede. Ook andere gesubsidieerde banen in re-integratie trajecten moeten van dit kabinet verdwijnen.
Handschoenenactie

Overal in het land voert de SP actie tegen deze laffe bezuinigingen, symbool van de actie zijn de werkhandschoenen waar mensen hun handtekening op kunnen zetten. Van al die steunbetuigingen zal straks een ketting van solidariteit worden gemaakt.

Onze mensen stonden zaterdag op de Hovel,het Hoogeind en bij de Boerenschuur in Riel om handtekeningen te verzamelen. Het was even afwachten of onze actievoerders in Riel wel welkom zouden zijn op het terrein van de Boerenschuur, maar een dikke pluim voor de ondernemer. Hij gaf onmiddellijk zijn steun door zijn handtekening te zetten en hij wees naar de gratis koffie en thee. Dat hebben we bij de AH wel eens anders meegemaakt.

De actie verliep vlot want in een uur tijd hadden we al 300 handtekeningen, een prachtig resultaat. Bijna iedereen wilde tekenen want ook in Goirle en Riel wonen mensen met een beperking, bijvoorbeeld in de Amarant woningen. Veel mensen vertelden ons hoe ze zich zorgen maken over de tweedeling in Nederland, mensen hebben er geen woorden voor dat de pijn van de bezuinigingen zo oneerlijk wordt verdeeld "Laten ze de hypotheekrente aftrek van die villa's maar eens aanpakken".

Wij zijn blij dat steeds meer mensen zien dat het anders kan en anders moet. En wij danken iedereen die deze actie heeft gesteund. Heeft u ons zaterdag gemist dan kunt u, net als veel bekende Nederlanders, de actie steunen via de link 'armoede werkt niet ' op deze website.

Handschoenenactie