Armoede werkt niet! Rutte premier van de rijken.

11 december 2011

Armoede werkt niet! Rutte premier van de rijken.

Armoede werkt niet!
Onze raadsleden Deborah Eikelenboom en Arno de Laat waren bij de manifestatie 'Armoede werkt niet ' op 10 december in Den Bosch. De manifestatie werd georganiseerd door SP, PvdA, Abvakabo, FNV Bondgenoten en anderen.

SP leider Emile Roemer sprak de ruim 6500 demonstranten in de Brabanthallen toe en had maar 1 conclusie; het plan om fors te bezuinigen op bijstand, de zorg, de sociale werkplaats en het speciaal onderwijs is asociaal en zal leiden tot meer werkeloosheid en armoede. ' Mark Rutte is niet de premier van alle Nederlanders, maar de spreekstalmeester van de miljonairsfair ' sprak Emile Roemer. Zeker 70.000 mensen die werken in een beschermde omgeving zullen hun baan gaan verliezen, mensen die geen kans maken op de gewone arbeidsmarkt en die dus in de bijstand zullen belanden, zo schopt dit kabinet mensen met een beperking levenslang de armoede in, een schande voor een kabinet dat beloofd heeft juist meer banen te gaan scheppen en geen wonder dat staatssecretaris de Krom, verantwoordelijk voor sociale zaken en werkgelegenheid, werd uitgejoeld door het publiek toen hij op het podium verscheen, de demonstranten hadden geen behoefte aan zijn leugens.

Nu al leven 1 miljoen Nederlanders op de armoedegrens. Als de plannen van het kabinet doorgaan zal de armoede in Nederland toenemen en dat terwijl Nederland 1 van de rijkste landen in Europa is en het aantal miljonairs in ons land vorig jaar met 10% gestegen is. Ooit was Nederland een land zonder voedselbanken, in een rijk en beschaafd land laat je mensen geen honger lijden, maar we zien het aantal voedselbanken toenemen en de rijen van mensen die een voedselpakket nodig hebben worden steeds langer. In Tilburg leven 900 mensen van de voedselbank en de verwachting is dat dat aantal in 2012 fors zal stijgen, ook in Goirle zijn er mensen die hulp van de voedselbank nodig hebben. Maar volgens Rutte is er geen armoede in Nederland en daarmee ontkent hij het probleem van 1 miljoen Nederlanders.

Neoliberaal beleid heeft voor een enorme 2 deling tussen arm en rijk gezorgd en het kabinet Rutte wil die 2 deling verder vergroten door nog meer te bezuinigen op kwetsbare mensen en niets te vragen van de rijken.De armen worden steeds armer en de rijken steeds rijker. Het verzet tegen het kabinet groeit, het is erg dat we in een rijk land actie moeten voeren tegen armoede , maar de SP accepteert niet dat er mensen uitgesloten worden, we accepteren niet dat studeren straks alleen nog voor rijke kinderen mogelijk is, we accepteren niet dat goede gezondheidszorg alleen nog voor rijke mensen toegankelijk is, we accepteren niet dat er mensen zijn die honger lijden en dat er kinderen zijn die in armoede opgroeien en daarom moeten we doorgaan want 'armoede werkt niet '.