SP Breda organiseert discussieavond Eurocrisis

1 april 2012

SP Breda organiseert discussieavond Eurocrisis

Op vrijdagavond 6 april 2012 organiseert de Bredase afdeling van de SP een openbare discussieavond rondom de eurocrisis. Deze avond wordt ingeleid door Ewout Irrgang, woordvoerder financiƫn voor de SP in de Tweede Kamer. De avond is in de theaterzaal van De Nieuwe Veste, Molenstraat 6 in Breda en begint om 20.00 uur, de zaal is open vanaf 19.45 uur. De avond is vrij toegangelijk.

Er wordt een animatiefilm vertoond die in 15 minuten een beeld schetst van de geschiedenis van Europa vanaf het klassieke tijdperk tot heden. Daarna zal Ewout Irrgang, die ook werkzaam is geweest bij de Nederlandse Bank, in ongeveer een half uur vertellen over de oorzaak van de Eurocrisis en de rol die de kredietcrisis heeft gespeeld in het ontstaan van de huidige economische crisis. Daarna is er de gelegenheid tot het stellen van vragen en het voeren van een discussie over dit onderwerp. De avond duurt tot 22.00 uur. Na afloop is er de mogelijkheid om nog even na te praten.