21 augustus 2012

SP fietstocht succesvolle campagne aftrap

Op zaterdag 18 augustus vertrokken enthousiaste SP'ers uit Tilburg en Goirle bepakt en gezakt met ballonnen, flyers en vooral goede zin. Aangezien het kwik die dag behoorlijk zou stijgen, reed er een volgauto mee om de fietsers van voldoende water te voorzien.

SP fietstocht succesvolle campagne aftrap

Het rode peloton vertrok vanaf de Piushaven richting Wagnerplein, Berkel-Enschot en de Lind in Oisterwijk. In de ochtend was de temperatuur goed en de flyers gingen als zoete broodjes uit de hand. Op de Lind in Oisterwijk werd er in de schaduw van de grote, oude lindeboom een lunch genuttigd om daarna weer fris en vrolijk op de fiets te stappen. Door de bossen reden we naar boshuis Venkraay. Tijd voor een ijsje want de temperatuur bereikte ondertussen de tropische 34 graden. Tijdens de 'siësta ' was het rustig op straat maar ondanks dat is het doel van de campagnetocht niet verdampt door de tropische hitte. Onze fanatieke SP'ers werden geprezen om hun ijver om bij deze temperatuur 40 kilometer te fietsen voor hun partij. Vriend en vijand ging met ons in gesprek waardoor er soms een heus politiek café in de open lucht ontstond. Duidelijk is dat Roemer alom wordt geprezen en zowat de enige politicus is in wie men nog gelooft. Want helaas hebben veel mensen het vertrouwen in de politiek verloren. Hoogste tijd dus om de SP de kans te geven. Zij die nog twijfelen zijn het met ons eens dat de liberalen er een puinhoop van hebben gemaakt want
dankzij hun beleid zit Europa nu zo diep in de crisis. " Waar halen ze de arrogantie vandaan om anderen zwart te maken".

In de middag wachtte het peloton een zware etappe van Moergestel naar Biest-Houtakker , geen bomen en geen schaduw. Met tomaat rode wangen werd er gefietst in een stukje niemandsland, het was zwaar, heel zwaar. Bij het kanaal stond onze volgauto te wachten met koud water, heerlijk en wat waren we weer blij met de horeca. Daarna ging de rode karavaan richting Hilvarenbeek
waar het peloton veel bekijks had toen we als rode draad twee keer het Vrijthof rond fietsten. Zwaaiende mensen op het terras, de angst voor de 'communisten' is voorgoed verdwenen. Natuurlijk werden ook hier folders uitgedeeld. En onder de prachtige lindeboom vonden we een groepje oude wijze mannen met wie we in debat gingen. Al eeuwenlang wordt er onder lindebomen
gesproken over grote en kleine wereldproblemen. Op 18 augustus 2012 zijn de oplossingen die de SP heeft, aan de aura van de Hilvarenbeekse lindeboom meegegeven. Laten we hopen dat de stille kracht zijn werk zal doen.

Voor de leden uit Goirle volgden nog een laatste etappe naar huis. Moe maar voldaan reden we via het trambaantje naar het centrum van Goirle. Samen met onze Tilburgse vrienden sloten we af met een welverdiend drankje op het terras. Deze campagne aftrap gaat ongetwijfeld de geschiedenis in als tropisch en top!!

Kanjers van het rode peloton bedankt!