Informatie-avond over zendmasten en gezondheidsrisico's.

9 januari 2013

Informatie-avond over zendmasten en gezondheidsrisico's.

Op 15 januari organiseert de SP-Goirle een informatie-avond over mogelijke gezondheidsrisico's ten gevolge van hoogfrequente straling van o.a. Umts-masten en mobiele telefoons. Wat kunnen de gevolgen voor onze gezondheid zijn als we voortdurend blootgesteld worden aan hoogfrequente straling? Meer en meer mensen ervaren gezondheidsklachten door elektromagnetische velden. Hebben zij last van een placebo-syndroom of kunnen we echt ziek worden van deze straling?

Gastspreker op deze avond is Dr. Leendert Vriens. Dr. Vriens is natuurkundige,cum laude gepromoveerd en hij heeft gedurende zijn loopbaan vele publicaties in internationale tijdschriften en een reeks patenten op zijn naam gebracht. Leendert Vriens, nu gepensioneerd, is een rationele man die zelf ervaren heeft hoe radiofrequente straling zijn welzijn ernstig kon verstoren. Sindsdien verdiept hij zich in deze problematiek en heeft hij een berg aan literatuur over de gezondheidseffecten van radiofrequente straling bestudeerd. Dr. Vriens is overtuigd geraakt dat er sterk bewijs is dat draadloze vormen van communicatie en zendmasten schadelijk voor de gezondheid kunnen zijn. Leendert Vriens zal in zijn presentatie uitgebreid ingaan op diverse onderzoeken die zijn gedaan naar gezondheidsrisico's en welke vormen van gezondheidsschade kunnen ontstaan.

In tegenstelling tot diverse andere landen conformeert Nederland zich niet aan het voorzorgsprincipe en beschermt telecombedrijven in plaats van haar burgers. Zo mogen in ons land zendmasten gewoon op scholen geplaatst worden of op verpleeginstellingen waar mensen met een zwakke gezondheid wonen.Willen we dat? Of moeten de vrijheden van telecombedrijven ingeperkt worden? Kunnen we telecombedrijven en de overheid aansprakelijk stellen bij gezondheidsschade of uitval van cognitieve functies ten gevolge van onvrijwillige blootstelling aan elektromagnetische straling?

Dr. Leendert Vriens zal vragen uit het publiek beantwoorden. Graag gaat hij met zijn publiek in discussie en hij daagt daarom ook tegenstanders uit naar zijn lezing te komen luisteren. Het belooft een leerzame avond te worden die onze kijk op de onzichtbare wereld van elektromagnetische velden zal veranderen.

De SP nodigt u uit om op 15 januari aanwezig te zijn op deze informatie-avond. De presentatie begint om 20.00 u in CC Jan v Besouw aan de Thomas v Diessenstraat te Goirle.

Wij zorgen dat de koffie en thee klaar staan om 19.45 uur. U bent van harte welkom.