SP-Goirle naar Den Haag voor behoud van de thuiszorg

7 april 2013

SP-Goirle naar Den Haag voor behoud van de thuiszorg

Zaterdag hebben naar schatting 6000 mensen in Den Haag gedemonstreerd tegen de bezuinigingen in de thuiszorg.Ook onze afdeling was vertegenwoordigd en stapte samen met SP-ers uit Tilburg in de bus naar Den Haag om daar mee te lopen in de protestmars naar de Lange Voorhout.

Het kabinet Rutte wil met een bezuiniging van 75 % bijna de gehele thuiszorg afbreken.
Niet alleen ouderen en zieken zullen de dupe worden van deze bezuinigingen, maar ook 100.000 banen in de thuiszorg zullen verdwijnen.Vakbond Abvokabo FNV en de SP strijden al maanden tegen de rampzalige bezuinigingen in de zorg. Op tal van plaatsen in ons land is de afgelopen maanden actie gevoerd en zijn handtekeningen opgehaald. In Goirle hebben onze mensen, soms met bevroren vingers van de kou, handtekeningen opgehaald maar de reacties waren altijd hartverwarmend. Duidelijk is dat mensen goede thuiszorg belangrijk vinden en het niet sociaal vinden dat een rijk land als Nederland een stukje beschaving wil afschaffen.
138.000 handtekeningen zijn gezet tegen de bezuinigingsplannen om de thuiszorg af te breken en 100.000 mensen in de thuiszorg te ontslaan. Thuiszorgers willen hun handen niet werkloos op schoot laten liggen.
Staatssecretaris van Rijn nam de handtekeningen in ontvangst en zei onder de indruk te zijn.