Verkiezingsstrijd nu al voelbaar

24 april 2013

Verkiezingsstrijd nu al voelbaar

Norbert de Vries, verslaggever van het Goirles Belang schrijft er lustig op los over de Goirlese politiek. Norbert de Vries heeft als CDA prominent zitting in de commissiewelzijn waar politieke stukken besproken worden. Zijn commentaar op de Goirlese politiek is weinig objectief maar van een politiek prominent kan men verwachten dat hij zijn voorkeur laat spreken. Maar wel jammer dat Norbert de lezer op het verkeerde been zet met halve waarheden.

Zo schreef hij onlangs dat de SP alleen in de werkgroep transitie jeugdzorg wil als de SP met z'n tweeën in die werkgroep mag en anders niet. Zo wekt hij de indruk dat onze raadsleden een voorkeursbehandeling eisen. In werkelijkheid heeft de SP gepleit voor een brede werkgroep waarbij alle raadsleden input mogen geven, raadsleden zijn immers gekozen volksvertegenwoordigers. En omdat de transitie jeugdzorg een onderwerp is waar de raad nauwelijks zicht op heeft, zou een brede denktank de transitie ten goede komen. Ook hebben we aangedrongen op transparantie. Nu is gekozen voor een werkgroep waar 12 van de 19 volksvertegenwoordigers niets mogen zeggen en wordt er vergaderd achter gesloten deuren. Wij vinden het jammer dat voor deze gesloten werkvorm is gekozen. Dat Norbert de Vries dit zo negatief beschrijft in het Goirles Belang zegt veel over deze CDA'er. Ook als het om politieke inhoud gaat weet Norbert er altijd de verkeerde draai aan te geven. Blijkbaar zijn de gemeenteraadsverkiezingen van maart 2014 voor het CDA nu al begonnen. Het is maar dat u dat als lezer weet.