SP start meldpunt WMO

26 juni 2013

SP start meldpunt WMO

SP Goirle start vandaag een meldpunt over de WMO (wet maatschappelijke ondersteuning). Hiermee kunnen mensen, die gebruik maken van WMO voorzieningen als rolstoelen scootmobielen en huishoudelijke hulp, klachten en ervaringen met ons delen aan de hand van een enquête of door te mailen of te bellen.

De reden is de bezuiniging van 250.000 euro die de gemeente Goirle de afgelopen jaren heeft verricht in de WMO. Onder het mom van eigen kracht, eigen verantwoordelijkheid en inzet van het sociale netwerk heeft de gemeente gesneden in de zorgverlening en voorzieningen voor ouderen en gehandicapten. Ook wordt er voor sommige WMO- voorzieningen een eigen bijdrage gevraagd. De SP wil graag weten wat de gevolgen hiervan zijn voor de mensen die hier gebruik van maken. Ook mantelzorgers als familieleden mogen het meldpunt gebruiken want ook zij hebben te maken met de WMO, vooral als straks begeleiding en verzorging naar de gemeente gaan. Raken ze dan meer overbelast of zijn ze het al?

De antwoorden en klachten worden gebundeld en zullen gebruikt worden door onze raadsleden. Met veel meningen van de burgers staan we sterker in de raad.

Ga naar de WMO-enquête of geef u verhaal hier onder door.