Gemeenteraadsverkiezingen 2014

16 juni 2014

Gemeenteraadsverkiezingen 2014

DeĀ  balans na 3 maanden

Op 19 maart van dit jaar waren de gemeenteraadsverkiezingen. Nu 3 maanden na dato maken we de balans op.
De SP deed in 120 gemeenten mee aan de verkiezingen en ging in totaal van 271 naar 440 raadsleden. In Goirle haalden we een fantastisch resultaat, we boekten de meeste winst van alle partijen en gingen van 2 naar 3 zetels.
De teller van gemeenten waar de SP gaat meebesturen staat inmiddels op 47. Daar zitten grote steden bij als Amsterdam, Utrecht, Maastricht, Nijmegen, Eindhoven, Tilburg en Breda alsook kleine gemeenten zoals Nuenen, Oosterhout en Oirschot.
De cijfers laten zien dat de SP het vaakst met lokale partijen en met D66 in een college zit gevolgd door het CDA en de PvdA.
Ook de SP in Goirle wilde graag bestuursverantwoordelijkheid nemen maar het CDA en VVD wilden niet in gesprek met ons en zette de kiezer buitenspel.
Onze raadsleden Deborah Eikelenboom, Arno de Laat en Stijn van den Brekel laten ondertussen een stevig sociaal geluid horen in de oppositie samen met onze steunfractieleden Peter Koeleman, Jan van den Brekel en Kees Joosten. De SP zal de hand uit blijven steken naar het college om samen te gaan voor 100% sociaal!