SP stemt tegen nieuwe raadszaal van 170.000 euro

1 november 2014

SP stemt tegen nieuwe raadszaal van 170.000 euro

De meerderheid van de gemeenteraad stemde afgelopen dinsdag voor de investering van 170.000 euro in de vernieuwing van de raadszaal, ondanks de kritiek op het bedrag. Alleen de SP en Lijst Couwenberg stemden tegen.

Vorig jaar werd het bedrag ook al voorgesteld voor de vernieuwing van de raadszaal maar werd het teruggestuurd door kritiek vanuit de raad. Vervolgens kwam er een werkgroep die moest kijken of de vernieuwing ook met minder geld kan. Nu een jaar later staat nog steeds hetzelfde bedrag op de agenda en zijn de meesten fracties minder kritisch. SP-fractievoorzitter Deborah Eikelenboom: “De SP is al vanaf het begin duidelijk geweest dat dit bedrag echt teveel is in tijden van bezuinigingen. De meesten raadsleden waren daar het toen mee eens, daarom verbaast mij deze omkeer.”

De raadzaal wil de gemeente onder andere aanpassen door de slechte staat van de stoelen. Deze reden deelt de SP maar om de raadszaal ook aan te passen om ook trouwerijen en grotere vergaderingen mogelijk te maken, deelt de partij niet. “Wij hebben op een steenworpafstand het Jan van Besouwhuis die prima voor trouwerijen en grotere vergaderingen beschikbaar en aangepast is,” aldus Eikelenboom.

Ondanks de kritiek stemde een meerderheid van de raad voor het voorstel. De SP en Lijst Couwenberg bleven in tegenstelling tot de rest bij hun standpunt en stemde tegen.