Avond over Nationaal Zorgfonds zonder eigen risico

22 september 2016

Avond over Nationaal Zorgfonds zonder eigen risico

U zult misschien gemerkt hebben dat het eigen risico de afgelopen jaren is gestegen naar 385 euro en dat het huidig zorgstelsel met marktwerking de zorg duurder en bureaucratischer heeft gemaakt. Daarom komt de SP samen met verschillende maatschappelijke organisaties met een alternatief het Nationaal Zorgfonds zonder eigen risico. Om meer uitleg te geven over Nationaal Zorgfonds organiseert SP Goirle 4 oktober een bijeenkomst.

Tijdens deze avond zullen de gastsprekers Hans-martin Don Eerste kamerlid voor de SP en fractieleider voor de SP in de provinciale staten van Brabant Nico Heijmans onder andere het woord nemen. Ook zal met zorgprofessionals hun ervaringen met het huidig zorgstelsel besproken worden en hoe dit plan hen zou helpen. Daarnaast is er ook gelegenheid voor discussie met de rest van de zaal.

Wij en de andere initiatiefnemers willen dat het Nationaal Zorgfonds in de plaats komt van de vele zorgverzekeraars die elkaar nu beconcurreren, wat vooral elk najaar zichtbaar is tijdens de reclames op TV. Dit geldt alleen voor het basispakket waarin de fysiotherapie, tandzorg en de ggz terugkeren. Ook moet het eigen risico verdwijnen, want de SP vindt dat een boete op ziek zijn. Daarnaast ontmoedigt het mensen om naar de dokter te gaan door de hoge financiële drempel.

Bent u het eens met het plan of heeft u nog bedenkingen en vragen. Kom dan 4 oktober naar de bijeenkomst over het Nationaal ZorgFonds in Cultureel Centrum Jan van Besouw. U bent vanaf 19.00 uur welkom.