SP geeft voedselbank uitgiftepunt Goirle steuntje

12 januari 2018

SP geeft voedselbank uitgiftepunt Goirle steuntje

10 januari startte de voedselbank uitgiftepunt in Goirle bij de Wildacker. “Wij als SP beseffen dat het helaas ook in Goirle nodig is maar toch willen we het project succes wensen met een voedselpakket,“ zegt Stijn van den Brekel lijsttrekker van de SP. Het pakket heeft de lijsttrekker met nummer drie Eric Hoop en nummer vijf Jan van den Brekel van te voren gekocht bij de nabijgelegen supermarkt.

Het initiatief kwam van Coby van Baalen met de hulp van Contourdetwern. Coby: “Ik ben dolblij nu hoeven mensen niet zo ver voor voedsel. Het kwam in de stroomversnelling toen Deborah Eikelenboom van de SP een motie indiende om dit te realiseren.“ Op de vraag wat mensen meer nodig hebben, zegt ze nieuwe kleren, persoonlijke verzorging en steun om te sporten. Laat de SP daar nu ook voor pleiten in de raad.

Stijn van den Brekel reikt samen met nummer drie en vijf het pakket uit aan de directeur van de Voedselbank Tilburg als succeswens. “Dat zal volgende week worden uitgereikt aan de mensen,” vertelt directeur Arn van Baest van de Voedselbank. Er zijn nu elf deelnemers in Goirle maar dat kan nog groeien volgens de directeur.