Maak van 21 maart een referendum over de Tilburgse weg!

27 februari 2018

Maak van 21 maart een referendum over de Tilburgse weg!

De regeringspartijen hebben vorige week besloten uw democratisch recht te ontnemen, het raadgevend referendum omdat ze bang zijn voor uw oordeel. Zonder u het te vragen. SP-leider Lilian Marijnissen riep op  “Stem tegen de Sleepwet en voor het referendum op 21 maart.”  Dan zijn ook de gemeenteraadsverkiezingen hier in Goirle. Dan kunt u stem uit brengen voor de gemeenteraad en ook uw oordeel over de Tilburgse weg.  Als het aan ons ligt.

Lokaal blijft het mogelijk, alleen bestaat het referendum niet In Goirle. De SP wil in Goirle uw invloed vergroten door dit in te voeren om slechten plannen voor te leggen zoals de Tilburgse weg. Dat stimuleert de politiek om beter naar u te luisteren, door dit een laatste redmiddel te laten zijn. Dat zal naast onze plannen om uw eerder te betrekken bij plannen en uw invloed bij herinrichting van uw buurt versterken door buurtbudgetten, de Goolse democratie versterken.

Hoe?

Door op partijen te stemmen zoals de SP die tegen dit plan van 1,6 miljoen zijn. Door de straat tweerichting en smaller te maken. De SP is tegen het plan Tilburgse weg omdat wij net als Veilig Verkeer Goirle,  risico’s zien voor de kwetsbare verkeersdeelnemers zoals fietsers en scootmobiel gebruikers . Een stem op de SP is een stem voor het terugdraaien van dit verkeeronveilige en geldverkwistende plan. De SP zal u binnenkort vragen of u voor of tegen het plan bent. Ook wat u zal doen met 1,6 miljoen als u wethouder bent. Als u ook vindt dat het huidige plan Tilburgse weg van tafel moet, stem dan op de SP. Voor jezelf, voor elkaar en voor Goirle en Riel.

Stijn van den Brekel

Lijstrekker SP