Een groen en een leefbaar centrum

16 maart 2018

Een groen en een leefbaar centrum

De SP wil dat mocht de Tuin op de hoek van Kalverstraat verdwijnen, er alternatief moet komen in het centrum. Het centrum verdient een oase van rust, dat is ook goed voor de gezondheid.

De SP heeft begrip dat de Tuin ooit moet verdwijnen, dat was ook de afspraak. Dat wil niet zeggen dat er geen alternatief kan komen. Denk aan de Wildert dat ooit plat gaat, daar kan een parkje ontstaan. Dat is een beter idee dan Huize Anna aan te wijzen wat buiten het centrum ligt, wat partijen als de VVD en D66 zeiden tijdens het lijstrekkersdebat. Een autovrij Kloosterplein is een mooi sluitstuk voor het centrum. Het verbindt de Hovel met het CC Jan van Besouw en het toekomstige parkje. Een weg tussen de Sint Janstraat en de Thomas van Diesenstraat verbindt het CC Jan van Besouw voor de auto’s. De auto’s kunnen dan via de oude Kerkstraat Goirle verlaten.

Op de Hovel kan ook wat verbetert worden. Wij willen onder andere een openbare toilet op de Hovel. Wat handig is voor ouders met kinderen en andere. Het gemeentehuis en het CC Jan van Besouw is bij hoge nood te ver. Verder moet voor de Hovel ook de mogelijkheid zijn voor tijdelijke winkels voor de leefbaarheid van het centrum. Er moeten ook afspraken met de winkeliers over de toegankelijkheid komen en de gemeente moet de openbare ruimte toegankelijkheid maken. Zo kan volgens de SP het centrum leefbaarder en groener maken