SP biedt bezwaren tegen tweerichting Tilburgse weg aan

25 september 2018

SP biedt bezwaren tegen tweerichting Tilburgse weg aan

De SP biedt vrijdag 5 oktober handtekeningen aan wethouder Poos tegen de tweerichting op de Tilburgse weg. Dat zal gebeuren op de hoek van de Kalverstraat en de Tilburgse weg om 11 uur. U bent van harte welkom.

De partij hield al vanaf de gemeenteraadsverkiezingen een enquête onder de Goirlenaren, die ze nu uitreiken. Een punt van de enquête was het bedrag van 1,6 miljoen waarop mensen aangaven waar ze dat liever aan besteden. Dat bedrag is inmiddels uitgegeven dat neemt de risico’s bij tweerichting verkeer voor fietsers niet weg. Een richting kan nog steeds ook al is de weg aangepast. De mensen kunnen nu zien hoe smal de weg is geworden, daarom biedt de SP de handtekeningen nu aan.

Er komt nog een proefperiode tijdens de bouw van de hoek Kalverstraat waar ook een autovrije Tilburgse weg ter hoogte van het Kloosterplein getest wordt. De SP wil het college de zorgen van deze mensen voor de veiligheid van fietsers en rolstoelers over brengen. “Dit is een waarschuwing om het plan te heroverwegen voor dat er ongelukken gebeuren tijdens en na de proefperiode.”

De partij waardeert de komst van wethouder Poos om de handtekeningen in ontvangst te nemen. SP: “Het toont ook lef, gezien zijn mening als raadslid bij het besluit voor de twee richting op de Tilburgse weg. Wij hopen dat er zoveel mogelijk mensen komen voor het belang van onze veiligheid.”

P.S.

Bij slecht onder de kap bij het gemeentehuis