SP gaat petitie Buslijn 2 aanbieden

12 maart 2019

SP gaat petitie Buslijn 2 aanbieden

18 maart om 16 uur gaat SP Goirle de handtekeningen van de petitie ‘Buslijn 2 in Goirle moet in zijn oude staat terug’ aanbieden aan wethouder Poos. Dit doet de partij samen met de buurtbewoners van de Hellen en de Nieuwe Erven en het Brabantse SP- statenlid Willemieke Arts van Brabant. De SP heeft tot nu toe zo’n 710 handtekeningen opgehaald.

SP’er Stijn van den Brekel vroeg wethouder Poos in de raad van 26 februari, wanneer hij een gesprek met Ariva heeft over de dienstregeling van 2020. De wethouder zei daarop, dat niet hij het gesprek doet maar er regelmatig gesprekken zijn met de ambtenaren en Ariva. Hij denkt weinig tot niets te kunnen bereiken. Dit terwijl er een motie ligt van Henk Gabriels (PAG) gesteund door een meerderheid van de gemeenteraad. In de motie wordt de wethouder opgeroepen om met een feitenrelaas te komen hoe en waarom de route gewijzigd is en te ijveren voor haltes met een redelijk bereikbare afstand voor de inwoners. De wethouder heeft toen gezegd zijn best te doen. Maar dat het moeilijk zal zijn.  Van den Brekel: “Dan had u er beter aangedaan om de motie toen naast u neer te leggen, dat is niet zo populair. Wij gaan er natuurlijk vanuit dat u hem uitvoert.”

De wethouder heeft toegezegd de petitie in ontvangst te nemen en daarbij de bijbehorende handtekeningen. De ondertekenaars en andere zijn welkom om ook te komen maandag 18 maart om 16 uur op het gemeentehuis. Als u ook wilt spreken over uw situatie mail dan stijnvandenbrekel@live.nl of bel 013-5342970.

De petitie loopt nog tot 16 maart als u hem nog niet hebt afgeleverd of digitaal hebt getekend, doe het dan snel. Op het adres Saelde 18 of digitaal op https://petities.nl/petitions/buslijn-2-in-goirle-moet-in-zijn-oude-staat-terug?locale=nl. Een kopie van de petitie wordt naar de provincie gestuurd.