Johanneke van Amelsfoort krijgt de Zilveren Tomaat

17 november 2019

Johanneke van Amelsfoort krijgt de Zilveren Tomaat

Foto: SP

Op de algemene ledenvergadering van SP Goirle heeft Tiny Kox Johanneke van Amelsfoort, bestuurslid en medeoprichter van SP afdeling Goirle, de zilveren tomaat opgespeld gekregen in bijzijn van haar kinderen en mede SP leden.

Kox vertelde dat Johanneke in 1999 lid geworden, 20 jaar net zolang als ons huidige beginselprogramma 'Heel de Mens' bestaat onze basisvisie. “Toen was iedereen voor de huidige neoliberale en marktwerking koers in Nederland behalve de SP zei Bolkestein toen. Nu zien we dat de andere linkse partijen, D66 en het CDA op hun schrede terugkomen, Johanneke jij had het twintig jaar geleden al door dat het anders kan.” Johanneke heeft met haar man Geert van Ostaden in 2005 SP-afdeling heropgericht en sindsdien bestuurslid, penningmeester en Tribune verspreider geweest, nu heeft ze besloten te stoppen als bestuurslid. Tiny Kox: “Door deze staat van dienst heeft niet de majesteit maar SP Goirle zich behaagt jou Johanneke de zilveren tomaat te geven.”

Verder werd verslag gedaan over het afgelopen jaar door bestuur en fractie, tevens het financieel verslag. De elf aanwezige leden hebben ook hun keus gemaakt voor de nieuwe partijvoorzitter. 14 december de einduitslag.