SP solidair tijdens Corona crisis

17 april 2020

SP solidair tijdens Corona crisis

Wij als SP zijn begaan met alle slachtoffers van de Corona epidemie die onze samenleving treft. Wij waarderen de mensen die hard werken om Nederland te genezen en draaiend te houden. Voor ons is wel duidelijk dat de beroepen in de gezondheidszorg en andere die hardwerken de waardering van nu, na de crisis moet blijven. Daarnaast waarderen wij de initiatieven uit de samenleving voor deze mensen en ook tegen de eenzaamheid die ouderen en mensen met een beperking nu treffen. Zet deze solidariteit voor elkaar voort.

Wij als lokale SP zitten niet stil. Wij zijn begonnen met de leden boven de 70 te bellen en daarnaast hebben wij alle leden een brief gestuurd hoe het gaat en of ze hulp nodig hebben bij de boodschappen of koken. Daarnaast ook gevraagd of ze indien mogelijk willen meehelpen. De oproep of u hulp nodig hebt of wilt meehelpen geldt voor iedereen ook geen SP’ers.

De SP heeft raadsvragen gesteld over de aanpak van het corona virus in Goirle. Wij hadden vernomen dat een gezin met een ouder die werkzaam is een vitaal beroep en de ander niet maar niet thuis kan werken geen kinderopvang krijgen.  Gemeente Goirle antwoorde als een van de ouders werkzaam in een vitaal beroep is, ze kinderopvang krijgen.

Als u meldingen hebt met betrekking tot de corona crisis bijvoorbeeld een tekort aan bestrijdingsmiddelen, dat u ontslagen bent of financiële problemen hebt of moeite hebt met het betalen van uw huur van woning, winkelpand of vereniging. U kunt dit melden aan de SP via dit meldpunt https://doemee.sp.nl/coronacrisis. Dan wordt gekeken of wij als SP Goirle hiermee aan de slag moet of de landelijke SP.

Zoals u vorige week zag stond de SP niet bij de advertentie in het Goirles Belang ‘Samen krijgen we het voor elkaar’. Wij ondersteunen de oproep wel maar de 75 euro die per partij gevraag werd om de regionale drukker te steunen, hebben wij gegeven aan het Rode kruis die strijd tegen Corona.

Voor de gezondheid van uzelf en uw medemens kijk naar elkaar om.